Новий автоелектродвигун AP від Toyota скоро у розробці

Розробляючи новий двигун, Toyota розраховує знизити вартість його виробництва, а також зменшити залежність від китайських постачальників рідкоземельних елементів (до таких належать 17 елементів періодичної таблиці Менделєєва, в тому числі неодим, церій, лантан та ін), які використовуються в конструкції автомобільних електромоторів і електронних схемах. У 2010 році Китай серйозно скоротив експортні квоти рідкоземельних елементів, викликавши зростання цін на них. За неофіційними даними, скорочення квот було викликано дипломатичним конфліктом між Китаєм та Японією – головним споживачем рідкоземельних елементів.

“Toyota завжди шукає шляхи скорочення споживання ресурсів і зниження вартості виробництва”, – сказав Ассошіейтед Прес, представник компанії Пол Ноласко (Paul Nolasco). Представник Toyota не розкрив ніяких подробиць про технічні особливості нового двигуна і про те, коли його розробка буде завершена.

Toyota досягла великих успіхів на ринку гібридних автомобілів: c 1997 по вересень 2010 року компанії вдалося продати більше двох мільйонів екземплярів гібридної моделі Toyota Prius, а в 2012 році, за даними Ассошіейтед Прес, компанія запустить повністю електричну модель на ринки США, Японії і Європи. Крім того, Toyota бере участь в розробці автомобілів марки Tesla.

Реіті Саїто (Ryoichi Saito), аналітик автомобільного ринку з компанії Mizuho Investors Securities, який дав інтерв’ю Ассошіейтед Прес, вважає, що до недавнього часу обсяги виробництва Toyota були усе ще малі, щоб затримка поставок рідкісних матеріалів могла заподіяти серйозну шкоду бізнесу компанії, проте ця ситуація може дуже швидко змінитися.

“Зараз це не проблема, але автомобілі на гібридній і повністю електричній тязі стають все більш популярними, а разом із зростанням популярності зростає і ризик зазнати втрат у разі обмеження або припинення поставок рідкісних матеріалів”, – сказав Ассошіейтед Прес Саїто.

На думку аналітика, для компаній, що займаються виробництвом високотехнологічних продуктів, безперечно має сенс розробляти альтернативні технології, враховуючи невизначеність,в  якій супроводжуються торгові відносини з Китаєм.

Крім розробки нового двигуна, Toyota активно співпрацює з іншими азіатськими країнами на предмет отримання рідкісних матеріалів. Зокрема, за повідомленням Bloomberg, В’єтнам з 2012 року буде поставляти в Японію дані матеріали.

У 2010 році Китай експортував 24,28 тонни рідкісних матеріалів, що на 30% менше, ніж у попередньому році. За даними Ассошіейтед Прес, Китаю належить близько 30% світових запасів рідкісних матеріалів. У США, Канаді та Австралії є власні запаси, але їх видобуток була припинена в дев’яностих роках у зв’язку з доступністю дешевих китайських аналогів.

Category: Toyota, Автоновини, нові технології