Тюнінг кузова ВАЗ.Підсилення каркасу.

Не маловажне значення у тюнінгу має посилення жорсткості кузова  ваз.

При проходженні поворотів, крутих віражів вона сильно впливає на керованість автомобіля. Головна характеристика кузова-жорсткість на скручування.

Якщо жорсткість невелика, то при різних маневрах, реакція рульового управління стає розмазаною, кузов деформується і скручується, підвіска починає працювати неправильно.

Постійні деформації ведуть до втоми металу, точки зварювання повільно руйнуються, в них потрапляє волога і інші агресивні речовини, що неминуче веде до корозії.

Коли проектують кузов, конструктора враховують безліч чинників, таких як вага, жорсткість, пасивна безпека та інші, і шукають між ними компроміс.В останні роки до них на допомогу прийшло комп’ютерне моделювання, але все одно опрацювати всі чинники складно, тому тюнинг-майстри виправляють деякі помилки і недоробки конструкторів.

Крутильну жорсткість кузова вимірюється в Ньютон • метрах на градус (Нм / град), чим більше значення, тим жорсткіше кузов. На жорсткість впливає і тип кузова: двухоб’ємдверні хетчбеки жорсткіші, ніж трьохдверні седани. Кількість дверей, розташування силового агрегату також позначаються на жорсткості кузова.

Так за рахунок чого ж збільшують крутильне жорсткість кузова? Найпростіший спосіб-це установка розпірок і розтяжок.

Розпірка передніх стійок.

Багато людей стверджують, що толку від неї немає, але це не так. Проводилось багато тестів, які доводять протилежне. З даним девайсом, перестроювання і проходження поворотів проходить більш впевнено і на більшій швидкості. Також знижується ступінь деформацій, що сприятливо позначається на довговічності кузова.

 Для автомобілів з жорсткою передньою підвіскою, рекомендується встановлювати розпірки “м’якше”, а зі стандартною можна поставити посилену.

Краще ставити деталі відомих фірм-виробників, а не “безіменні” які зроблені в гаражі, і підбирати під конкретний автомобіль, з конкретним мотором, інакше при установці можуть виникнути проблеми, такі як зачіпання про патрубки, бачок з гальмівною рідиною, а ще краще беріть чек, щоб потім можна було поміняти, в разі нестиковки.

Розпірка задніх стійок.

Створює посилення задньої частини кузова. Таку розпірку більше потребують Ваз 2111-12, ніж 2108-09, де заднє сидіння грає елемент жорсткості кузова, так як в дванадцятій сидіння раскладаються, то і жорсткість кузова в цьому місці невелика.

Зменшує переміщення верхніх точок кріплення стійок, збільшує загальну жорсткість кузова, і керованість. Позитивно позначається на довговічності кузова.

Існує ще більш жорстка конструкція, ставиться за спинкою заднього сидіння – це задній підсилювач кузова.

Як заявлено жорсткість підвищується на 20-25%, поліпшується керованість, стійкість на дорозі. Підвищується реакція автомобіля в проходженні поворотів.

Підсилювач щитка передка.

Зменшує люфт корпуса рульової рейки в кріпильних хомутах, істотно поліпшує керованість автомобіля. Застосовується для підвищення жорсткості щитка передка, зменшує амплітуди переміщень картера рульової рейки: у поздовжньому напрямку в 2 рази, в поперечному – в 5 разів.

Підрамники

Збільшують жорсткість кузова вцілому. Є підрамники з додатковою опорою двигуна, що покращує підвіску двигуна. Деякі підрамники досить складні в установці, іноді доводиться переробляти деякі деталі передка.

 Також знаходить застосування така процедура як збільшення зварних швів, на заводі кузовні деталі приварюють за допомогою точкового зварювання, що робить кузов менш жорстким.

Вварюють додаткові металеві пластини та підсилювачі в слабкі місця кузова.

Більш складний етап посилення кузова-це встановлення трубчастого каркаса безпеки. Вони бувають професійні для змагань і “цивільні”, другі простіше й дешевше. Діляться на вварні і розбірні, перші вварюють в силову структуру кузова, а в другому випадку вварюють тільки кріплення, і до них вже прикручують труби.

Головний мінус каркасів-це вага, середній каркас важить близько 40 кг. Також з ним довше доведеться проходити техогляд.

Крім того погіршується оглядовість, і ускладнюється посадка / висадка пасажирів, але це вирішувати вже Вам, мати або не мати. Наприклад в європейських країнах, майже на кожній другій тюнинговой машині стоїть каркас безпеки.

Але каркас безпеки може і серйозно нашкодити. В умовах гонок він захищає життєвий простір і підсилює кузов, у повсякденному житті він може стати небезпечним, так як використання нееластичних ременів безпеки, при аварії, може призвести до сильних перевантажень і травм, аж до розриву внутрішніх органів.

При посиленні жорсткості кузова ваз, бажано встановлювати ергономічні сидіння, так як вони м’якші і зручніші.

Робити кузов жорсткіше чи ні, звичайно вирішувати вам. :roll:

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ ТЮНІНГ ВАЗ 2108  

Tags: , ,

Category: Тюнінг