Як вибрати б/у BMW 3 E 36

 

 Опис

Тип кузова: 3-дверний хетчбек (Compact), 2-дверне купе, кабріолет (Convertible), 4-дверний седан і 5-дверний універсал (Touring)
Дверей / місць: 3 / 5, 2 / 5, 2 / 5, 4 / 5, 5 / 5
Габарити Д / Ш / В, мм: 4210/1700/1390, 4433/1710/1366, 4433/1710/1348, 4433/1698/1393, 4433/1698/1391
База, мм: 2700
Маса спорядж. / і., Кг: 1150/1160, 1235/1670, 1405/1805, 1292/1755, 1255/1755
Об’єм багажника, л: 300-680 (Compact), 405 (купе), 230 (Convertible), 435 (седан), 370-1125 (Touring)
Обсяг бака, л: 52 (Compact), 62
Тип приводу: задній
КПП: 5 – і 6-ст. механ. (М3), 4 та 5-ст. автомат.
Гальма передні / задні: диск. / бараб., Диск. вент. / диск.
Підвіска передня / задня: незал. / незал.

Двигуни:

розпод. впр. 4-цилінд.: 1,6 л (100 к.с.), 1,8 л (113 к.с.), 1,8 л (115 к.с.), 1,8 л 16V (140 к.с..)

6-циліндр.: 2,0 24 V (150 к.с.), 2,5 л 24 V (170 к.с. ), 2,5 л 24 V (192 к.с. ); 2,8 ( 193 к.с.); 3,0 л 24 V (286 к.с.); 3,2 л 24V (321 к.с.)

Турбодизельний

4-циліндровий: 1,8 л (90 к.с.)

6-циліндрові: 2,5 л (115 к.с.), 2,5 л (143 к.с.), інтеркулер

Історія

12.90 Нове покоління BMW 3-ї серії (індекс кузова Е36) представлено 4-дверним седаном, оснащеним бензиновими двигунами 1,6 л (100 к.с.), 1,8 л (113 к.с.), 2,0 л (150 к.с.) і 2,5 л (192 к.с.)

10.91 З’явилася турбодизельна версія 325 td (115 к.с.)

01.92 Дебютує 2-дверне купе 318 is (140 к.с.), 320i (150 к.с.) 325 i (192 к.с.)

09.92 Старт “зарядженої” версії BMW M3 з 3-літровим 286-сильним бензиновим двигуном

01.93 Гамма модифікацій поповнилася кабріолетом Convertible

10.93 Нова турбодизельна версія 325 tds (143 к.с.)

06.94 Побачив світ 3-дверний хетчбек Compact

08.94 Новинки: турбодизельна модифікація 318 tds, 318 Compact, седан М3

01.95 Чергова модифікація 328i (193 к.с.)

06.95 На зміну універсалу BMW 3-ї серії (Е30) приходить модель Touring, створена на базі Е36

09.95 Найбільш потужна версія М3, оснащена 3,2-літровим бензиновим мотором (321 л.с.)

04.98 BMW 3-ї серії (Е36) змінить нова генерація «трійок» з індексом кузова Е46

 ”Поруч” з третьою серією випускалися ще дві самостійні моделі: Compact і М3 (любителям “попалити” гуму). С “еМкой” зрозуміло: інша підвіска, інший мотор, відмінності по кузову, салону і зовсім інша ціна.

Compact – це “бюджетний” варіант третьої серії, який позиціонувався як модель преміум-сегмента малого середнього класу. Першої серії у BMW тоді не було, а конкурувати в гольф-класі вже дуже хотілося. Від “справжньої” “трійки” Compact відрізняється не тільки трьохдверним кузовом хетчбек і обробкою салону, але і спрощеною задньою підвіскою – як на попередньому поколінні третьої серії в кузові Е30.

Кузов

Кузов  BMW Е36 – є стійким до корозійної стійкості, але не “відмінник”. Старі автомобілі вже почали іржавіти, свіжіші поки тримаються, але, можете бути впевнені, захист скоро “впаде”. :cry:

Де стукнули – там і пішла іржавіти. Більшість BMW мають “ударне” минуле – ось вам і причина корозії. А основних слабких місць чотири: “чашки” кріплення амортизаторних стійок, нижні кромки дверей і пороги, задні крила, кришка багажника.

 Таким чином при купівлі багато уваги приділіть стану кузова  😉

Салон 

Простору в салоні мало. Крісла хороші, але водій і передній пасажир сидять, як у футлярі, щільно “затиснуті” між широким центральним тунелем і дверима. Посадка – спортивна. Шумоізоляція середня.

 Багажник седана розрахований на 435 літрів, але заднє сидіння складається тільки в універсалі Touring. Втім, “вагон” все одно не варіант для дачників. Габаритна довжина Touring рівна седану, тому в багажнику максимум 1030 літрів, і за цим показником BMW поступається багатьом конкурентам.

До 1993 року були нарікання за якістю збірки салону. Але електроустаткування в цілому працює без проблем. Рідкісні несправності пов’язані з центральним замком, електричними склопідйомниками і приводом люка. Деякі власники після покупки автомобіля вимушені купувати новий блок управління системою вентиляції.

Двигун 

 BMW третьої серії в різні роки оснащувалися наступними силовими установками. По-перше, бензиновими “четвірками”: 1,6 л (102 к.с.), 1,8 л (116 к.с.), 1,8 л (140 к.с.), 1,9 л (140 к.с.). По-друге, бензиновими рядними шестициліндровими: 2,0 л (150 к.с.), 2,5 літра (170 к.с.), 2,5 л (192 к.с.), 2,8 л (193 к.с.), а також 3,0 літра 286 к.с. і 3,2 л 321 к. с (обидві тільки для М3). І нарешті, для любителів економії передбачалися турбодизелі: 1,7 літра 90 к.с., 2,0 літра 136 к.с. (4 циліндри) і 6-циліндровий 2,5 літра 115-143 к.с.

 В цілому всі силові установки, незалежно від літражу і конструкції, достатньо надійні. А ось моторесурс дуже залежить від характеру власника, і від того, пропускав він чергове ТО чи ні. Загалом, можуть зустрічатися різні течі, пошкодження прокладок головки блоку через перегрів, обрив зубчастого ременя ГРМ через несвоєчасну заміни (тільки для 4-циліндрових версій). До слова, перегрів може настати через вихід з ладу віськомуфти вентилятора. Дизелі, як завжди, страждають від нашої солярки, несвоєчасної заміни всіх фільтрів і виходу з ладу турбіни через зношеність.

Трансмісія

Третя серія баварської марки оснащувалася 5-ти і 6-ти швидкісними ручними коробками передач, а також 4-х та 5-ти ступінчастим “автоматом”. Коробки передач вважаються невбивані. Іноді у “механіки” підтікають сальники.

 У механічних КПП привід зчеплення – гідравлічний. При нормальній експлуатації диск, корзина зчеплення і вижимний підшипник здатні прослужити до 150 тис. км.

Головною ж умовою довговічності роботи автоматичних КПП є своєчасна заміна масла (на 4-ступінчастих – ATF Dexron II через 30 тис. км, на 5-східчастих – Esso LT через 90 тис. км) разом з фільтром і прокладкою піддону картера.

З типових задньопривідних проблем – обрив подушки, через яку редуктор головної передачі кріпиться до кузова, а також знос еластичної муфти карданного валу.

Ходова частина

Підвіска спереду банальна – Макферсон, ззаду цікава в усіх відношеннях трьохважеля з двома поперечними (верхнім і нижнім) і одним подовжнім шаблеподібним важелем. Втулки передніх стабілізаторів служать по 60 тисяч, сайлент-блоки до 100. “Компакт” же отримав дешевшу підвіску від “трійки” попереднього покоління. Замість багаторичажка – встановлені діагонально трикутні важелі по одному на колесо. І спереду і ззаду стабілізатори.

Задня підвіска хороша в швидкісних поворотах, але дорога у відновленні: чотирнадцять сайлент-блоків різних видів, у тому числі один сайлент-блок заднього редуктора.

 Рульове управління рейкове. У моделей з гідропідсилювачем можуть підтікати сальники самої рейки. На щастя, все це піддається відновленню.

Гальма дискові (на передніх колесах провітрювані). На моделях з моторами потужністю до 115 л.с. ззаду встановлені барабани. Гальмівна система забезпечує впевнене уповільнення, чому допомагає і ABS, що встановлюється в стандартній комплектації.

Ціни на запчастини та обслуговування

Через стільки років експлуатувати BMW стало відносно недорого. Дуже багато ліцензійних запчастин, практично на кожен гаманець. Теж саме стосується і сервісу. За всі ці роки їх облазили вздовж і впоперек, секретів ніяких немає. Хіба що капремонт двигуна краще довірити знаючим людям.

Досить і деталей б / у – що важливо, немає проблем з пошуком «кузовщини». Ціни прийнятні:
-котушка запалювання – $ 50
-фара передня – $ 50
-праве дзеркало – $ 80
-карданний вал – $ 100
-капот – $ 150
-задній бампер – $ 100

Підсумок

Наш варіант – шестициліндрова версія, причому, мабуть, 2,5 літрова – цей мотор прекрасний. У покупці чотирициліндрових BMW великого сенсу немає: економічним автомобіль “баварець” все одно не є, тоді навіщо терпіти “тупу” динаміку і регулярно тратитись на заміну ременя ГРМ?

Звичайно, багато залежить від стану конкретного екземпляра. А у виборі BMW це питання завжди стояло на першому місці. Адже ви хочете отримувати задоволення від їзди, а не лежати вічно під машиною?

Вибір на ринку величезний. Вибирати треба не поспішаючи, тому що хороші екземпляри просто так не продають.

Головна порада – дивіться на стан кузова, інше можна виправити.  

Ціни на ринку “танцюють”, що недивно, враховуючи вік і різноманітність версій. Усереднивши діапазон до наступних цифр: від $ 5500 і до $ 12000. Це від базових седанів перших років і закінчуючи купе 1998 року.

Оцінки власників 

Плюси                                             

-керованість
-динаміка
-ліквідність
-ергономіка
-невибагливий 

– Мінуси

-жорсткість
-низький кліренс
-витрата палива
-корозія
-стан більшості авто


Tags: ,

Category: BMW, Корисні поради, Різне