Як зробити компрессор з холодильника?

Саморобний компресор з холодильника найбільш часто використовують в парі з аерографом або пульверизатором, так як він працює майже безшумно, займає мало місця і створює достатній тиск повітря. Підійде він і для того, щоб накачувати колеса машини. Далі ми розповімо, як зробити компресор своїми руками.

Матеріали та інструменти для саморобного компресора з холодильника

Компресор. Мотор з старого холодильника і називається компресором, він – центральний елемент нашого виробу. Як він виглядає, можна подивитися на фото: деталі різних моделей можуть відрізнятись, але загалом схожі між собою. До компресору додається пускове реле (чорна коробочка, приєднана збоку), з якого виходить провід живлення з вилкою.
Ресивер. Ємкість, в яку буде закачуватися повітря компресором. Тут можливі варіанти: підходить будь-яка щільно закривана ємність об’ємом від 3 до 10 літрів із заліза або пластмаси. Це може бути порожній вогнегасник, маленькі цистерни, різні ресивери від вантажних автомобілів, каністри від будівельних рідин.
 Шланги. Будуть потрібні три відрізки шланга. Два довжиною по 10 см і один – 30-70 см залежно від форми ресивера і передбачуваного кріплення. Зручно використовувати шланги для палива в автомобілі, так як вони будуть з’єднуватися з автомобільними фільтрами.

Також буде потрібно один шланг або трубочка, щоб з’єднати готовий саморобний компресор з холодильника з самим споживачем повітря. Тут довжина, матеріал залежить від конкретних потреб. Якщо ви будете використовувати компресор з аерографом, то підійде будь тонкий полівініловий шланг (або той, який додається до аерографа). При використанні компресора на вулиці краще пошукати шланг товстіший.

Хомути. 5 штук, розмір 16 або 20 мм.
Трубочки. Дві штуки – мідні або залізні, діаметром 6 мм або іншим – головне, щоб налізли шланги.
Довжиною одна 10 см, друга 20-50 в залежності від розміру ресивера, детальніше далі.
Автомобільні паливні фільтри. Один бензиновий, і один дизельний.
Манометр (за бажанням).
Епоксидна смола, якщо використовується ресівер з пластмаси.
Шматок дерев’яної дошки (основа). Розмір залежить від розміру ресивера і мотора. Вони повинні розміститься на дошці поруч.
Сталева стрічка або дріт. Потрібна, щоб закріпити ресивер.
Самонарізи по дереву.

Інструмент:
Гострий ніж;
Викрутка;
Дрель;
Плоскогубці.
Пилка по металу (не обов’язково).

Як зробити компресор своїми руками?
Тепер безпосередньо про те, як зробити компресор своїми руками.

З компресора від холодильника виходить три трубочки: дві відкритих і одна коротка, запаяна. Увімкніть компресор в розетку і проведіть пальцем біля виходів трубочок. Та, з якої дме повітря буде виходом, а та, яка втягує – входом. Запам’ятайте, де яка, і вимикайте з розетки компресор. Пилкою по металу обріжте дві трубочки, залишаючи по 10 см або більше, щоб було зручно підключати шланги. Можна відкусити плоскогубцями, але потрібно стежити, щоб тирса не потрапили всередину трубочок. Далі кріпимо компресор на дошці-основі, прикручуючи ніжки саморізами (можна використовувати болти, так надійніше). Важливо: компресор кріпимо в тому ж положенні, в якому він був закріплений в холодильнику. Справа в тому, що пусковий реле на моторі працює за рахунок сил гравітації, на корпусі реле є стрілочка, яка вказує вгору. Закріпивши компресор, переходимо до ресивера.

Робимо ресивер. Варіант якщо у вас пластмасова ємність. Свердлимо в кришці два отвори під наші трубочки. Вставляємо їх туди, як показано на малюнку, і кріпимо епоксидною смолою. Зверху залишаємо кінці завдовжки 2-4 см. Тепер про довжину трубочок. Коротка (10 см) буде вихідною. Друга буде вхідною, її робимо якомога більше, щоб вона не діставала кілька сантиметрів до дна ресивера. Це робиться, щоб якомога більше розставити між собою вхідний і вихідний отвори усередині ресивера для більшого перемішування повітря.

Якщо у вас залізний ресивер, робимо те саме, але не клеїмо трубочки, а паяємо або приварюємо. Також можна приварити гайки, а в них потім закрутити штуцера під шланги.

Манометр можливо встановити тільки в металевому ресивері. Для цього свердлимо в будь-якому зручному місці на ресивері отвір і припаюємо в ньому манометр. Більш кращий варіант: приварюють на отвір гайку і закручуємо манометр вже в гайку. Так у випадку виходу з ладу манометра ви з легкістю його заміните. ;-)

Далі кріпимо ресивер. Маємо його на дошці-основі поряд з компресором і кріпимо залізною стрічкою і саморізами.

Тепер беремо відрізок шланга (10 см) і одягаємо його на бензиновий фільтр. Якщо ви використовуєте шланги для бензину то проблем не повинно бути, якщо використовуєте полівінілові трубки то можливо доведеться нагріти її сірником або потримати в окропі що б вона налізла на штуцер фільтру. Другий кінець шланга надягаємо на вхідну трубочку компресора. Даний фільтр на вході потрібен, щоб фільтрувати пил. Тут на з’єднаннях використання хомутів не обов’язково, так як тиску тут немає.

Беремо другий відрізок шланга і з’єднуємо ним вихідну трубочку на компресорі з вхідною на ресивері. У місцях з’єднання ставимо хомути.

Тепер третій відрізок шланга (10 см) одним кінцем надягаємо на вихідну трубочку ресивера, а другий кінець одягаємо на дизельний фільтр. Надягаємо хомути. На фільтрах (дизельному і бензиновому) намальована стрілочка, яка вказує правильне напрямку руху через фільтр повітря. Підключайте обидва фільтра правильно. Дизельний фільтр на виході потрібний для фільтрування води з повітря.

На виходить штуцер дизельного фільтра одягаємо наш робочий шланг йде безпосередньо до аерографа, пульверизатора і т.д.
На нижню сторону дошки-основи прикручуємо гумові ніжки або клеїмо повстяні прокладки для меблів. Якщо цього не зробити, компресор при роботі може дряпати підлогу – він вібрує. Рівень вібрації і шуму залежать від моделі видобутого вами компресора холодильника. Мотори від імпортних холодильників майже не чути, радянські також тихі, але є винятки.

Створюваний тиск також залежить від моделі. Стародавні мотори більш потужні. Більшість радянських компресорів здатні накачати тиск до 2-2,5 бар. Компресор на фото створює тиск в 3,5 бар.

Обслуговування саморобного компресора з холодильника

Обслуговування компресора полягає в тому, щоб регулярно міняти обидва фільтра і зливати зібралося масло в ресивері. Але головний фактор, що впливає на термін служби компресора, – це частота заміни масла. Перший раз краще його поміняти перед складанням компресора. На моторі є третя запаяна трубочка. Відрізаємо від неї запаяний кінець і зливаємо з нього масло, перевернувши мотор. Виллється близько склянки олії. Тепер шприцом через цю ж трубочку заливаємо свіже моторне масло, трохи більше тієї кількості, що злили.

Після, щоб не запаювати зливну трубочку, закручуємо в неї болтик відповідного розміру. При такій заміні масла просто викручуємо болтик.

Tags: ,

Category: Корисні поради, Обслуговування авто, Шини і колеса